Ccgforum's Weblog

Just another WordPress.com weblog


Een reactie plaatsen

Casuïstiek: eczeem baby door medicijngebruik moeder

Verhaal van een moeder:

Mijn zoon Swen, van 2½ jaar oud, had over zijn gehele lichaam ernstig eczeem. Na velen bezoeken aan de huisarts en steeds maar weer een andere hormoonzalf knapte hij maar niet op. Ook een doorverwijzing naar een dermatoloog leverde enkel nog meer hormoonzalfjes op en de woorden: ‘Leer er maar mee leven. Het zal nooit overgaan of u moet het geluk hebben dat hij erover heen zal groeien’. Maar in plaats van minder werd het steeds erger. Als ik hem uit zijn bedje haalde was zijn beddengoed bebloed door het schuren tegen de jeuk. Zijn huid was open en daarop moest ik de hormoonzalf smeren. Dat voelde voor mij niet goed.

Via, via kwam ik 6 maanden geleden in contact met Wim Gelderblom. ‘Baat het niet, schaad het ook niet’, dacht ik. Nu is Swen van de hormoonzalfjes af en eczeem vrij! Dat is toch geweldig en in 6 maanden tijd!

Opmerking van behandelaar:

Swen is een illustratief voorbeeld van wat de gevolgen kunnen zijn van blokkades, veroorzaakt door (in dit geval) regulier medicijngebruik van de moeder. De moeder had een verhoogde bloeddruk vanaf de 20e week van de zwangerschap, in de 35e week nam de bloeddruk tot verontrustende hoogte toe (onderdruk van 110). Er werd vervolgens Methyldopa ingezet, een voor dit soort situaties tijdens de zwangerschap toegestane bloeddrukverlagend medicijn. Hiermee is de moeder op advies van de arts doorgegaan tot zeker 3 à 4 weken na de bevalling. Swen heeft borstvoeding gehad gedurende 4 weken. Na het stoppen met de borstvoeding is het eczeem begonnen.

Moeder had tijdens de zwangerschap enorm last van spierkrampen en veel hoofdpijn.  In combinatie met de hoge bloeddruk duidt dit op een te hoge koperspiegel. Wanneer de moeder een te hoge koperspiegel heeft geldt dit als regel ook voor de baby na de geboorte. Om die reden is Swen o.a. behandeld met een homeopatische bereiding van koper (Cuprum metallicum) en een Isopathische bereiding van Methyldopa.

De reactie op de Methyldopa nosode bewees overduidelijk dat er inderdaad sprake was van een serieuze Methyldopa blokkade. Met behulp van de nosode is deze blokkade opgeruimd en naarmate dit vorderde verdwenen de klachten van Swen en kwam hij letterlijk en figuurlijk steeds beter in zijn vel te zitten.

Hoewel Methyldopa dus farmacologisch is goedgekeurd voor gebruik tijdens de zwangerschap dient u er alert op te zijn dat het mogelijke blokkades kan geven bij de baby. Wanneer deze blokkade niet heel specifiek wordt opgeruimd blijft dat een bron van storing in het organisme.


Een reactie plaatsen

Casuïstiek: vaccinatieschade

Eczeem a.g.v. tetanus vaccinatie

Het betreft hier een 45 jarige man die gedurende enkele jaren in Spanje heeft gewoond. Zijn hoofdklacht is ‘ernstig eczeem’ en daarvan is geen woord overdreven.

Het betreft een heftig open eczeem waar ‘s morgens het vocht gewoon uitloopt. Enorme jeuk. Wordt er ‘gek’ van.

De klachten zijn circa 4 jaar geleden geleidelijk aan ontstaan, eerst op de handen en later ook op de voeten. In Spanje waren de eczeem klachten in de wintermaanden minder aanwezig en in de zomermaanden juist meer. Heeft Prednisonkuur gehad in Spanje.

Geen ziekte voorgeschiedenis. Laatste tijd last van de maag en mogelijk allergische klachten. Veel stress gehad. Rookt circa 30 sigaretten per dag.

In de periode voorafgaand aan het ontstaan van het eczeem is het volgende gebeurd:

Nadat hij bij het zwembad een wond  had opgelopen aan z’n voet heeft de huisarts een tetanus injectie gegeven. Hij heeft hierop flink heftig gereageerd, is enkele dagen flink ziek geweest met hoge koorts, voelde zich erg grieperig.

Naast wat ondersteunende orthomoleculaire middelen, een Vitamine E crème en een homeopatisch middel schrijf ik hem een nosodekuur voor van het Tetanus vaccin. Vanaf het moment dat hij met de nosodekuur begon was er een heftige verslechtering; hij voelde zich doodmoe en de griepverschijnselen, die hij herkende van destijds (na de vaccinatie), kwamen terug, daarnaast verergerde het eczeem. Deze reactie bewijst dat er inderdaad een tetanusvaccin blokkade aanwezig is. Als ik heb ruim 3 weken later terug zie heeft hij een ware metamorfose ondergaan. De huid is helemaal gaaf en hersteld op de voeten na. Maagklachten zijn veel beter. Ook heeft hij heftig emotioneel gereageerd in de achterliggende periode, maar is nu zichtbaar gelukkig met de opmerkelijke verbetering.

Ik leg hem uit dat de ontstoringskuur met de tetanusvaccin nosode nog niet volledig is afgerond en dat dit wel belangrijk is om ook het restant van het eczeem te laten genezen.

Als ik hem weer een maand later zie is de huid helemaal hersteld. Hij is nog steeds met de ontstoringskuur bezig en heeft nog licht jeuk daags na de inname van de nosode. Dat duidt erop dat de blokkade nog steeds niet helemaal weg is.

Hij krijgt het advies om de supplementen op te maken en het homeopatisch middel te stoppen. Alleen de nosodekuur wordt nog afgemaakt. In minder dan 2 maanden tijd is een ernstig eczeem genezen door de oorzaak aan te pakken; blokkade a.g.v. de tetanus vaccinatie.