Ccgforum's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Casuïstiek: vaccinatieschade

Een reactie plaatsen

Eczeem a.g.v. tetanus vaccinatie

Het betreft hier een 45 jarige man die gedurende enkele jaren in Spanje heeft gewoond. Zijn hoofdklacht is ‘ernstig eczeem’ en daarvan is geen woord overdreven.

Het betreft een heftig open eczeem waar ‘s morgens het vocht gewoon uitloopt. Enorme jeuk. Wordt er ‘gek’ van.

De klachten zijn circa 4 jaar geleden geleidelijk aan ontstaan, eerst op de handen en later ook op de voeten. In Spanje waren de eczeem klachten in de wintermaanden minder aanwezig en in de zomermaanden juist meer. Heeft Prednisonkuur gehad in Spanje.

Geen ziekte voorgeschiedenis. Laatste tijd last van de maag en mogelijk allergische klachten. Veel stress gehad. Rookt circa 30 sigaretten per dag.

In de periode voorafgaand aan het ontstaan van het eczeem is het volgende gebeurd:

Nadat hij bij het zwembad een wond  had opgelopen aan z’n voet heeft de huisarts een tetanus injectie gegeven. Hij heeft hierop flink heftig gereageerd, is enkele dagen flink ziek geweest met hoge koorts, voelde zich erg grieperig.

Naast wat ondersteunende orthomoleculaire middelen, een Vitamine E crème en een homeopatisch middel schrijf ik hem een nosodekuur voor van het Tetanus vaccin. Vanaf het moment dat hij met de nosodekuur begon was er een heftige verslechtering; hij voelde zich doodmoe en de griepverschijnselen, die hij herkende van destijds (na de vaccinatie), kwamen terug, daarnaast verergerde het eczeem. Deze reactie bewijst dat er inderdaad een tetanusvaccin blokkade aanwezig is. Als ik heb ruim 3 weken later terug zie heeft hij een ware metamorfose ondergaan. De huid is helemaal gaaf en hersteld op de voeten na. Maagklachten zijn veel beter. Ook heeft hij heftig emotioneel gereageerd in de achterliggende periode, maar is nu zichtbaar gelukkig met de opmerkelijke verbetering.

Ik leg hem uit dat de ontstoringskuur met de tetanusvaccin nosode nog niet volledig is afgerond en dat dit wel belangrijk is om ook het restant van het eczeem te laten genezen.

Als ik hem weer een maand later zie is de huid helemaal hersteld. Hij is nog steeds met de ontstoringskuur bezig en heeft nog licht jeuk daags na de inname van de nosode. Dat duidt erop dat de blokkade nog steeds niet helemaal weg is.

Hij krijgt het advies om de supplementen op te maken en het homeopatisch middel te stoppen. Alleen de nosodekuur wordt nog afgemaakt. In minder dan 2 maanden tijd is een ernstig eczeem genezen door de oorzaak aan te pakken; blokkade a.g.v. de tetanus vaccinatie.

Auteur: Wimsview

Sinds 1986 actief in de Complementaire Geneeskunde, met een speciale belangstelling voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie. Verder nog actief binnen een tweetal andere bedrijven die primair gericht zijn op gezondheid, gezondheidsbevordering en verbetering van vitaliteit.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s